lauantai 16. helmikuuta 2008

Antonio Vivaldi, yo

Vanhempia ihmisiä näköjään ärsyttää nuorempien ihmisten tapa kulkea kuulokkeet korvilla. Sattuipa eilen aamubussissa hauskasti kun istahdin vanhemman herrasmiehen viereen. Itseänikin ottaa päähän kun ihmiset kuuntelevat bussissa musiikkejaan niin kovalla että kaikki varmasti kuulee tämän päivän listahitit. Niinpä olen itse vääntänyt aina volyymeja pienemmälle. Vieressäni istuva setä kuitenkin päätti alkaa jupisemaan vastapäätä istuvalle toiselle vanhemmalle miehelle, kuinka hän ei sitten siedä tätä nykyajan jumputusmusiikkia. Siitä saa kuulemma kauhean päänsäryn, eikä sitä voi välttää enää missään, setä selitti tärkeän näköisenä - ja katsoi minua merkitsevästi. Mieli teki sanoa sedälle, että jos Vivaldin 500 vuotta sitten säveltämä viulukonsertto on hänen mielestään kamalaa nykyajan musiikkia, niin olen syyllinen. Tunnustan. Minä aiheutan kaikille musiikin kuuntelullani mielipahaa, minun pitäisi pukeutua säkkiin ja ripotella tuhkaa päälleni. Sen sijaan tyydyin kuitenkin hymyilemään sisäänpäin. Ehkä se oli kuitenkin sedän päivän hohtohetki kun pääsi kerrankin sanomaan. Ties kuinka kauan oli miettinyt sitäkin marmatusta. :) Milloinkohan naapurit alkavat valittaa paheellisesta musiikkimaustani. Hihi.

0 älähdys(tä):