tiistai 29. heinäkuuta 2008

Peking 2008

Ei, en aio ryhtyä pitämään minkäännäköistä kisablogia. Noista Pekingin olympialaisista nyt vaan tulee juttua tuutin täydeltä, joten täytyy nyt vähän sympatiseerata omien kokemuksien voimin. Itse asiassa en juuri edes odota koko kisoja, ainut vähänkin kiinnostava laji on miesten keihäskisa, joka sekin kisataan vissiinkin vasta kisojen ehtoopuolella muutaman viikon päästä. Mielenkiintoista muuten tuo Pitkämäen räpeltäminen taas juuri ennen arvokisoja. Onkohan se joku psykologinen juttu? Tai sitten pitkällä tähtäimellä laadittu suunnitelma. Kun kisapaikka on jo irronnut ni laitetaan tekniikka sekasin hyvissä ajoin ennen keihäsfinaalia. Kun keppi ei edelleenkään lennä kunnolla, ni voi hyvälä omatunnolla todeta että 'oli se heitto kadoksissa jo pitkän aikaa ennen tätä kisaa, ei vaan saatu korjattua ajoissa'. Tuolleen säästyy niiltä muilta perinteisiltä selityksiltä. Vaikkei Tero mitään juuri edes selittele. Eipä sen ole tarvinnu viime vuosina. Mä veikkaan, että se vaan latoo noilla huonoilla esityksillä paineita muiden niskaan ja heittää puskan takaa jonkun 95-metrisen. Mä kyllä silti kannustan myös sitä komeeta norjalaista, joka voitti Ateenan kisoissa kultaa. Mulle on edelleen suuri mysteeri, että miten ihmeessä mä olen sen siellä missannu? Noh, toisaalta mä törmäilin siellä päivittäin Ian Thorpeen, joka saattoi olla ehkä HIEMAN tunnetumpi urheilijapiireissä. Nojokatapauksessa. Dopingkäryjä odotellen.

0 älähdys(tä):