perjantai 23. helmikuuta 2007

Lukeminen kannattaa aina??

NYT viikkoliite niputtaa hyvin kokoon viime viikkoina velloneen Susan Kuronen -keskustelun Viikon paa-asiat listalla. Bravo. Arsyttavaa muuten kayttaa valiviivaa vaikka paa-asiat sanaan ei sellainen kuulu mutta kun eihan samaan sanaan voi laittaa kolmea aaata perakkain, vai voiko?

NOUSUSSA
MOMBASA. Kuuman kostean / minä tunsin
uuniperunan / ja presidentin Euroopan.
KALLIOLLE, KUKKULALLE / rakennan minä
majani. / Tule, tule Susse-muori. / Mutta älä haise juustolle.
TAHDON sulle olla hyvin hellä / mutta
käydään ensin saunassa pesulla.
PAINA huules huulia vasten / kosketa
mua joka paikkaan. / Katso syvälle silmiini / tunnetko katkun
valkosipulin.
KUN me rakastelemme / mediatkin
kuuntelee.
LASKUSSA
SINÄ lähdit pois / minä katselin
parvekkeelta / loittonevaa selkääsi. / Kiersit vesilammikot / ja perkele sinä
tulet katumaan tätä eroa.
KEVÄT. Sinä tarjosit uuniperunaa /
minä olin hölmö panin peliin koko elämän.
KEVÄT. Sinä tarjosit pihviä / minä
olin hölmö panin peliin koko elämän.
NIIN paljon minä kärsinyt olen. /
Monta kyyneltä vuodattanut. / Niin montaa minä lempinyt olen / mutta yhtä vain
kirjalla rahastanut.
EI, minä en tarvitse puolikasta. /
Anna minulle kokonainen aukeama tai kaks.

0 älähdys(tä):